Co jeść przed i po treningu?

21:07

Jeszcze niedawno sama zastanawiałam się,co jeść przed treningiem a co po,ale Pani od podstaw żywienia wszystko świetnie mi wytłumaczyła.Zacznijmy od tego,że węglowodany tzw"węgle" i białko to makroskładniki,które pomagają naszemu organizmowi funkcjonować

Białko- jest to materiał budulcowy,białka biorą również udział w regeneracji komórek.Ważne jest aby osoby aktywne dostarczały do organizmu pełnowartościowe białko,aby mięśnie mogły się zregenerować i wzmocnić. 1g białka/4 kcal

Tłuszcz-każdy się go boi,podczas gdy jest dla nas bardzo ważny.Tłuszcz jest naszym źródłem energii,bierze udział w różnych procesach naszego organizmu,sprawia,że przyswajamy niektóre witaminy.Pamiętajmy,że ma to być jednak ten zdrowy tłuszcz. 1g tłuszczu/ 9 kcal

Węglowodany-główne źródło energii dla naszego organizmu.Nasz organizm magazynuje węglowodany  za pomocą glikogenu w wątrobie,mięśniach,nerkach i w niewielkich ilościach we krwi.1g węglowodanów/4kcal



Co jeść przed treningiem?
Każdy chyba słyszał,że 70% sukcesu  to dieta a 30 % to ćwiczenia.Ćwiczenia nie będą przynosiły wymarzonych rezultatów,jeżeli naszym odżywianiem będziemy wszystko psuli.Posiłek przed treningowy powinien być spożyty 2-3 h przed treningiem,aby nasz organizm miał czas na wchłonięcie składników odżywczych,oraz oby uchronić nasz żołądek przed "wariacjami"podczas ćwiczeń.Taki posiłek powinien być zbilansowany dlatego powinien zawierać węglowodany+białka+tłuszcze.Przykładowym takim posiłkiem może być : 
-ryż z kurczakiem i warzywami z dodatkiem oliwy 
-żytnia tortilla z awokado,kurczakiem i warzywami
- bataty z pieczonym łososiem i brokułem z wody.


Co jeść po treningu?
Posiłek po treningu jest bardzo ważny,ponieważ właśnie wtedy nasz organizm potrzebuje składników odżywczych potrzebnych do regeneracji.Powinien być spożyty w czasie od 0,5-1,5 h po treningu.Według badań najlepszym połączeniem na danie po treningowe jest połączenie białka i węgli. Białka pomogą przy regeneracji a węglowodany uzupełnią glikogen w mięśniach.Przykładami takich dań mogą być : 
- chyba wszystkim znany koktajl banan+jogurt naturalny 
-ryż z indykiem/kurczakiem/tuńczykiem z warzywami               
-makaron pełnoziarnisty ze szpinakiem i tuńczykiem pieczonym
-naleśniki żytnie ze szpinakiem,kurczakiem i serem fetą.
-chleb żytni z pastą jajeczną/bądź pastą z makreli



 
  


  



















You Might Also Like

19 komentarze

  1. O prosze! Akurat robie sobie fit wakacje i ten poradnik przydał mi się :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie trenuję, więc rady dla mnie niezbyt przydatne. Aczkolwiek brawo za taki post, masa wiedzy dla zainteresowanych tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko wygląda tak bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. warto wiedzieć takie rzeczy ;) i słuszna uwaga- na nic ćwiczenia, jeśli dieta nie będzie odpowiednio dobrana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ryż z kurczakiem przed, a koktajl po - najbardziej znany mi duet :P i jaki smaczny, mniam ♥
    pozdrawiam, zapraszam ♥
    http://stylowana100latka.blogspot.com/2017/06/to-twoja-wina.html

    OdpowiedzUsuń
  6. I'm following you now to get updates from your blog, hope you would like to follow back. Thanks much.
    https://chicporadnik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Smutne dla mnie jest to, że z cwiczeniami nie mam najmniejszego problemu, ale z dietą jest masakra. :c Obserwuję c:
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie trenuję, ale na takie jedzonko to bym się skusiła :)
    obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Brokuł! Ostatnio mam na niego mega fazę i ciągle dodaję go do wszystkich potraw.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie pyszności! Świetny post <3
    Obserwuje :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny poradnik, dużo cennych wskazówek :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiedziałam, ze węgle + białka + tłuszcze. Węgle + białko lub tłuszcz + białko mi coś nie odpowiadało. Nawet tego nie próbowałam. Mała uwaga: po treningu najlepiej zjeść węgle z białkiem z niedużą ilością tłuszczu (lub bez niego). Jogurt ma zwykle niewiele białka, choć znajdą się te z wyższa jego zawartością.

    OdpowiedzUsuń

Subscribe